Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Polítiques  > Polítiques catalanes  > La mitigació del canvi climàtic  > Acords voluntaris  > Destinataris i beneficis del Programa

Destinataris i beneficis del Programa


Quin és el repte?


El principal repte dels Acords Voluntaris és implicar els diferents actors de la societat catalana en la reducció d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle. Per això, els Acords Voluntaris creen el marc tècnic i institucional necessari per fer costat a les organitzacions pioneres en matèria de lluita contra el canvi climàtic, i que tenen, per tant, la capacitat de liderar un canvi cap a un model econòmic i energètic sostenible.

 

En concret, els objectius que plantegen els Acords Voluntaris són:

• Esdevenir un instrument clau de mitigació entre totes les polítiques públiques pel clima.
• Donar suport i reconeixement a les organitzacions capdavanteres en emprendre accions pel clima.
• Sensibilitzar a la societat sobre la necessitat d'actuar de manera immediata en favor del clima, dels beneficis que això comporta, així com de la gran capacitat d'actuació col·lectiva.
• Divulgar experiències i bones pràctiques favorables a la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.
• Donar resposta institucional a l’elevat nombre d’iniciatives de reducció i/o compensació voluntària sota els principis de rigor, credibilitat i efectivitat.

 

A qui va dirigit?


L'actuació va dirigida a qualsevol organització que vulgui contribuir en la reducció d'emissions, amb instal·lacions i/o operacions generadores d'emissions de GEH a Catalunya.

 

Els tipus d'organitzacions que es poden comprometre amb els Acords Voluntaris són:

• Empreses: Sector primari, indústria, fàbriques, constructores, empreses de serveis, etc.
• Allotjaments i establiments de restauració
• Comerços
• Serveis (centres educatius, sanitaris, etc.), associacions, fundacions
• Entitats de l’Administració pública

 

Quins són els beneficis?


• Reducció de la factura energètica.
• Reducció de la dependència de recursos fòssils i de la vulnerabilitat associada a increments potencials del seu preu.
• Posicionament estratègic avançat en termes ambientals i de canvi climàtic.
• Incorporació d'un valor afegit als serveis, productes o projectes de l'organització, i a la relació de l’organització i els seus membres o treballadors.
• Millora de la gestió ambiental gràcies a la implicació de proveïdors i clients de l'organització.